Jan 17, 2013

Tentang suami ;)

Besempena hari kelahiran beliau semalam...16JAN2013....mari kita bercerita tentang dia...cinta hati saya ;)
Dia nampak tenang selalunye....ada ketika muka dia macam sesuatu.....kedut seribuuuuuuuuu...itu tandanya ada perkara yg sgt menganggu jiwa dia...hihiii...waktu waktu sebegitu haruslah ai memainkan peranan agar kedut seribu diwajahnya berkurang sedikit...jika mampu hilang terus pun lagi bagus sebenarnya, then ketika itu juga ai terus rasa diri ini adalah isteri terhebat...kikiiii

Hampir 5tahun mengenali beliau dan setelah hampir 3 tahun hidup bersama beliau as a wifey rasanya ai masih belum mengenali dia sepenuhnya lagi....masih banyak yg perlu diterokai dan masih dalam yg perlu ai selami untuk lebih mengenali dan memahami dia sebagai seorang suami, teman serumah, teman sebilik, teman bergaduh, teman berborak dan berkongsi segala jenis hal....tak kira dalaman mahupun luaran....apa yg ai tahu, ai rasa kehidupan ai lengkap bila bersama dia....benarlah kata orang setiap pasangan itu adalah saling melengkapi antara satu sama lain,maka itu baru dikatakan S.E.M.P.U.R.N.A ;)
Terima kasih TUHAN kerana menemukan aku dengan anugerah terindah ini....Suami, aku sayang kamu!!!



Terima kasih juga atas hadiah tidak ternilai kurniaanmu ini, melengkapkan lagi kehidupan S.E.M.P.U.R.N.A kami bersama...kehadiran Nur Qaleesya Humayra dua tahun lepas semakin mematangkan lagi diri kami untuk bergelar Ibu dan Papa...bersyukur tak terhingga padaMU ya ALLAH...indah terasa kehidupan K.A.M.I   T_T

Tidak mudah memikul tanggungjawab sebagai seorang suami sebenarnya, selain memikul beban dosa yg  isteri buat, #sedang berusaha mengubah penampilan ke arah wanita muslimah..ehemmm...mane tahu satu hari nanti ai buat kejutan berpurdah pulakk...hihiii...ok sambung, mereka juga bertanggungjawab ke atas seluruh urusan rumahtangga bebanding tugas seorang isteri....segalanya jenis perbelanjaan perlu ditanggung beliau...termasuk berat isteri...eh! hahahaa ;D ai selalu teman suami bila dia ada urusan nk selesaikan segala jenis pembayaran, dia yg mintak ai ikut sebab dia nk ai belajar dan tahu apa yg perlu ai buat if dia xdapat nk lakukan semua tu satu masa nanti....selalu jugak dia sebut "if dia dah xde" then ai marah dan tak suka dia ckp mcmtu....sebab ai sangat mengharap kami akan bersama sepanjang hayat...inshaallah.

sepanjang bergelar suri rumah tangga ni, hidup ai xde la berubah sangat pon...even tak bekerja makan  pakai masih sempurna dijaga suami...dan ai bersyukur diberikan kehidupan sebegini, biar tidak bermewah2 sekalipun, hidup tetap bahagia...cukuplah dengan nafkah zahir batin pemberian ikhlas dari suami,ia membuatkan kehidupan terasa lebih berkat berbanding kehidupan zaman bujang dulu2....duit banyak pon sentiasa rasa tak cukup..ada2 saja nk dibuat..beli itu..beli ini yg entah apeape jek....nk menyimpan pon alahai...susah bebenor...tapi sekarang tetap ada juga walaupon sedikit yg boleh disimpan untuk tabungan diri sendiri satu masa nanti....Alhamdulillah, syukur ;)


tapi pada saya dia memang wujud...theeeheee ;P

ok lah...selamat hari lahir suami ;)

No comments: