Nov 1, 2012

Cerita raya korban and balik kampong

Takde apepon nk cerita pasal raya korban....plan asal sume kelaut...huhuuuu
nafsu nk beraya x ada lansung, tapi hati tetap seronok sebab balik kampong...rasa mcm balik untuk bkumpul adikberadik saje...mak abah mcm biasa la, setiap kali raya korban mesti ada makan2 untuk raya pertama...tapi tahun ni makan2 dibuat pada raya kedua...paling penting sup tulang meletops air tangan mak harus ada...cumenye, kepenatan plus kekenyangan melampau sebab, kebetulan raya kedua rumah pakhencik juga ada buat makan2 jugak untuk majlis cukur jambul plus akikah anak sedara baru...shomel anak sedara baru, baby gurl...bila pegang baby otometik terus keinginan nk preggy membuak2...tapi apakan daya belum rezeki lagi...pakhencik pon nampak eksited sgt dok main2 dgn baby...ciom2 and dukung2 sambil ambik berkat...cume Qeesya jek mengelupur taknak ibu pegang baby...haiyohhhh...patut la ibu belom bulih bg kamu adik...huhuuu ;)


ni mase memula sampai kampong...kakak putri kepelikans tgok Qeesya sebab dah lama tak jumpe...hehehe..masing2 buat muka ketat..sambil jeling2, Qeesya plak seronok telebeh, turun jek car terus laju2 nk terkam si oyen...sambil takut2 nk pegang oyen...kakak putri plak pandang qeesya mcm aneh2 jek...hihiii ;P

malam tu jugak qeesya kerjakan oyen...aktiviti membuli oyen bermula...eeee ;)
memang menurun ibu sungguh la kamu ni...suke sgt menatang bbeulu ni...ekekeke ;p 

layan kan saje si oyen ni time qeesya dok buli dia...xde nk lari ke hape...mencakar or mengigit jauh sekali..dia bia jek qeesya dok lenyek dia..ai pulak yg nek risao takut nt qeesya kene cakar...tapi xde pape pon...memang si oyen ni baek punyer pet laaa...sayang oyen ketatketat ;*


macam aksi dia buat, sampai disuruh oyen gerak ala2 kuda bila dia naik dok atas belakang si oyen...hahaha...adeihlahai kamu ni anak oiii...itu kucing laa bukan kuda ;P
Dulu penah plan nk bawak oyen balik penang..tp tak sampai hati pulak sebab abah dah sayang sgt dekat oyen ni...lagi2 bila itam dah meninggal..cume tinggal oyen jek jd teman begurau abah...anak2 sume dah besar...ada cucu pon dok jauh, yg dekat2 sume tak layan dah tok abah nk bergurau senda sebab dah banyak sgt gajet2 canggih jd peneman tuk bermain...huhuuuu

nasib baik ade rezeki nk bela tom ngan messi...kurang la sikit rase sedih...hihiii...abah ai kalo oyen kua pegi ngorat awek then tak balik duatige ari dia mula la dok risao and terus keliling kampong pegi cari oyen...hehehe...sayang sgt aihhh dekat kucing dia ;P

#eh, asyik cerita pasal kucing jek kang...hahaha...nasib laaa, tuan dia eksited sgt agaknye...okeh..lepas ni kite bukak cerita lain pulak...kalo masih ade cerita kucing menyelit anggap saje itu selingan..kahkahkah ;D

No comments: