Sep 10, 2012

Main masak masak ;)

Anak dara sekarang ni sejak dah besar kan, sebok saje nk tunjuk bakat memasak dekat ibu....pantang ibu masuk dapur nak masak, dia pon sebok la nk hangkut periuk belanga jugak nk main masak2....huhuuuu...layankan saje peel dia yg neh, sebab bila dia syok sendiri dok memsak kunon...ibu pon boleh masak dengan aman...yg tak aman nyerr, dia sebok dok mintak2 nk sudu laa...nak pinggan laa...haishhh..macammacam kamu ni yeaaa ;P


lunch harini, Qeesya mamam nasik goreng kampong penuh kasih sayang dari ibu....sebab dok berperang dengan dia ler lunch ibu tertunda sampai ke petang...masakkan nasik goreng dia dulu sebab nampak mcm dah kelaparan sangat dok amokkan nak main pinggan mangkuk.


habis sepinggan ni dia sorang makan...ibu xusik sikit pon...sedap ehhh?hehehe....dah habis sepinggan, terus mintak nk mandi...lepas mandi terus laju2 mintak mamam...berejam jugak nk tidokan dia, tu pon sebab dok terkejut dek guruh berdentamdentum dilangit...hujan lagi hari ni....bila dah dia dah selamat beradu, baru lah ibu pula amek turn nk lunch dengan aman...huhhhh...laparrrrrrrrrr taktertahansudahhhhhh ;P


nasi goreng kampong versi ibu pulakkkk...dappp..dappp..dapppp ;P


semalam bawak Qeesya jenjalan...main sampai penat ini budak....huhuuuu


main pancing2 semut dengan papa kamu...pakhencik ckp ni permainan dia mase kecik2 dulu...holohhh...ai pon main jugak sayang oiii...jenuh dok menunggu nk dapat semut...heeheee


dah dapat sekor ni, geli geleman si Qeesya tgok semut...siap jerit2 lagi...sambil ckp "akuttt..akuttt" terus mintak ibu dukung...hehehe ;)


sebelom balik rumah, papa upah Qeesya dinner dekat pauh garden....makan sampai kenyang...gamba selepas makan saje yg ade...xmenyempat nk snap pic sebelom makan..sebab dah lapa sgt sumenyer...terus laju2 makan tak tengok kiri kanan dah...hihiii ;)

2 comments:

Sidratul Muntaha said...

budak pempuan mulut mmg betah and byk ckp..
beza gile aqil dgn ara
ara bru msuk 3..
mulut pot pet pot pet..

myle@my said...

aahh...agaknye kot.
eh, pompuan mmg harus lebey bab potpetpotpet ni....hihiii
;)