Aug 8, 2012

Pengajaran ;)

Sahur tadi nasib baik makcik kecik bangun mengigau suh ibu bangun....dia sebut "being..being sambil tolak2 dagu ibu suh bangun...huhuuu...bile sedar and tgok jam, baru kul 4.15...loceng pon xbunyik lg....tp alang2 dah nk sahur bangun saje laaa..kang jadik mcm malam semalam...eeeeeeeee ;) 
#jadikan pengajaran okehhh!!!Pengajaran buat ai, dan harap2 lepas ni tak kan jadi dah laa...huhuuuu ;P malam semalam sebelom tido ai dah siap2 masak nasik and prepare bahan nk masak sahur...pakhencik request nk makan nasik goreng kampung untuk sahur....gigih sekali makhencik bersiap demi menunaikan hasrat suami tercinta...hehehe ;)

sebelom tido haruslah kunci dulu jam seperti biasa....biasanye jam akan berbunyi kol 4.30am, then ai akan bangun besilat masak sahur....tapi cane bulih xperasan jarum jam tuh dah berubah...rasenye itu keje budak kecik, sebab dia yg dok godek2 jam ibu sebab lupe nk letak tinggi2 #cuai ;P
Bila terbangun mase jam bunyik tuh ai slamba kodok jek pegi tutup and terus bangun mcm biase...sekali tgok jam dekat lua dah dekat 5.15am....hahhhhhhhhhh...memang terkejuitttttttt cimpanzi makhencik...terus kejut pakhencik bangun...sempat la jugak besahur makan kueh raya ngan kuehmueh yg xhabes mase bebuka....hancur harapan pakhencik nk besahur  makan nasik goreng kampong ...hukhukk ;( 

setiap kali sahur memang ai akan bangun masak untuk dia sorang jek...ai memang xpenah amek nasik mase sahur...just makan roti ngan minum milo pon dah cukup...sebabnye perut ai ni stok yg cepat lapa kalo makan nasik time sahur....cer kalo xmakan hape2...perut cool sampai petang xmintak nk makan pong...pelik kannnn.

So kiranyee pakhencik pon sahur ala kadar je laaa....ajaibnye, semalam untuk sahur dia pulak yg ckp dengan ai tanak amik nasik mase sahur....feliksssss la kennnn....dia ckp semalam dia sahur x amik nasik rase ringan jek badan...perut pon xngengade sgt ;) huhuuuu...rasenye ini mungkin hikmah sepuluh malam terakhir Ramadhan kot....senang la keje ai xyah nk kalut2 besilat lagi pagi2..hahaha...kejisssssssss ;P tapi bangun sahur tetap wajib...sunat kennnnnnnn...haruslah bangun kutip pahala di bulan2 mulia ni.....betul takkk!!!

Tak sabar nk balik kampong...Qeesha xsaba nk jumpe adik sepupu baru dia yg putih gebu hensem teramat neh...ni anak adik pakhencik yg kawen mase raye taun lepas, raye tahun ni dah ade baby...seronok kannnn...comeynyee syahmi ni...putihhhh gebusssssssss gituhhh...alahh, kalo dah melepakssslepakss tuh memang belah pakhencik lorrr..kalo belah ai kaler merahhhhhhhhhh..kikiiii ;P

#mood baekk punyer layan lagu rayeeeeeeee..kikiiii ;P

2 comments:

purple_lav said...

comelnyos anak sedara. nk bui comel lagu ni jugak laaa adik dale perut nih hehehe..

sy lagi best bulan pose nih. otek diet tak make nasik lamo doh. jadi selamat laa tak yah bangun sahur masok nasik ko dio.

myle@my said...

comel kennn...hehhee
tenung la lamelame bia jangkit kecomelan dia tuh dekat adik lam perut ;)

diet ko pokcik tuh...kuat post gamba g gim loni ;)