Aug 27, 2012

cerita raya family Qeesya ;) [ part one ]

Salam raya semua ;)
nk jugak bercerita pasal raya....sebab jeles org lain dah berjela2 dok bergebang pasal hari raya..mak pong nak jugek ;P berpart2 bagai pulak makhencik...banyak sgt ke cerite raye nk di hapdet..hehehe >_<


Gamba tunggal raye bertiga tahun ni...nasib ade jugak seketol....gumukssnyeeeeeeee dakuuuuuuuu.....huhuuuu....tahun ni kami sedondeng..tak seperti tahun sudah....pakhencik takmo kaler fink....so bedal saje mane yg ade...sungguh harubiru tema kami....memula ai tanak pakai tudung tuh sebab tajuk menyimpang dengan tema baju raya....hehehe...sekali pakhencik cakap kaler tudung tuh match pulak dengan baju raya ai...so bedal saje la sebab dah beli kannn....nasib lah ;)

Raya kali ni rasa biasa2 saje....ke sebab turn raye rumah pakhencik...kikiiii....eh, mungkin jugak sebab adik beradik pakhencik ade yg xbalik...so beraya ala kadar saje...rumah mymom pon ade jugak yg xbalik beraya...*sodehhhh....tp suasana dimeriahkan oleh anak2 buah yg ada dekat kampong....sebab tu laju2 lepas pakhencik semayang raye terus nk balik rumah mak abah pulak...hehehehe....tanak lepas peluang merasai nikmat meriahnye hari raya kunon....alih alih..sampai jek rumah mak, semua dah tumbang kekenyangan....kami laki bini pon tumpang tumbang secara berjemaah jugak dekat situ...huhuuuu dasat sungguh penangan hari raya ;P


makcik kecik beraye pong ala kadar..sian Qeesya....kempunan nk jumpe baby syahmi yg hensem lagi gebush itu. nasib baik ade lagi sepupu sepapat yg dekat, bulih la Qeesya tumpang bermain...dah tu sumenye laki...sebab Qeesya sorang jek gurl so Qeesya jadik tukang tuang air je lah sampai lenjun habis kain lapik meja...huhuuu


model gatsby.....okeh, itu bukan kuih raya ;P


beraye umah toknek dulu sebelom balik....sempat lagi main munge api, ibu plak yg tlebih eksited main. sebab Qeesha main bunga api mcm takde jiwa....tak fung langsung tauuuu....nasib jek ibu tak larat nk lompat2 sebab badan gumuk sgt..kalo tak harus hover main bunga api sambil lompat2 walopon di siang hari...hakhakhak ;O


kefenatan sudehhhh....muke penat sebab telebih makan...sume makanan yg ade makhencik bedal...mane xgumuk...huhuuuu...sampai tertido2 makcik kecik, penat main slipa agaknye....eh, sekarang ni memang pantang jumpe selipar tau...xkira kecik besa, dia main sapu jek....sampai tertungeng2 jatuh sebab selipa besa sgt...xpon sebab terpeleot kaki bile pakai selipa raya ibu...eeeeeeeee ;P


Qeesya dengan kakak putri...ni pic mase malam last berbuka puasa rumah mak....weols sampai kg dekat nk berbuka dah...sampai2 jek depa dok rewang bakar ikan depan rumah....mak buat sup tulang...makhencik makan bertambah2 sebab sedap sgt....lepas makan, layan Qeesya main mercun kejap then terus balik rumah pakhencik sebab dah lewat sgt....Qeesya sampai lali dengar bunyi mercun...sebab kuat sgt bunyik berbanding mase dok rumah atas awan...dah tak takut pon....heran sungguh ai dengan bebudak zaman sekarang sambut raya...naik kofius makhencik...yg nk beraya tu melayu ke cina...nasib makhencik xde sakit jantung..kalo tak mau rebah dekat situ agaknye...huhuuu ;P

No comments: