Jun 26, 2012

salam rindu ;)

Wahhhhhhhhh...bersalam2 gituh masuk blog huruhara neh....lame belog xberhapdet, makhencik cuti panjang balik kampong sampai gemok gedempong...hahaha....balik kampong haritu pakhencik tolong hantar sebab binik dah meroyan dok merindu ayam itik dekat kampong ;)

memule plan nk balik seminggu jek, sekali pakhencik ckp suh stay 3minggu sebab nk bg ai puas katenye...kikiii...memula tu jugak mcm seronok, sekali belom sampai 2minggu ai dah mule dok menyeru2 pakhencik suh balik jemput....rasekan saje lah rindu dendam membuak2 nk habiskan 3minggu dah rase mcm tigetaun #hoverrr...hekhek ;)



Dekat kampong Qeesha la yg paling seronok...mase memule sampai dekat kampong, bukak jek pintu kete dia tekejut sebab nampak ayam...hahaha...dah la tuh siap jerit2 tak pasti la pulak jerit sebab takut ke sebab teruje sebab tak penah tengok ayam...adelahai anakanda, kesian kamu T_T.


Mase malam 1st tido umah tokma punye lah susah nk lena, betuka tilambantal gamoknye sampai xlena nk tido...xpon sebab telebih eksited nk main dengan sume orang yg ada lam rumah tuh...xterlayan paksu dia eh...hehhee...dah tuh bile tetido jek tetibe ujan lebat, terus terbangun sambil jerit2 sebab takut, maklum lah sepanjang dok atas kayangan xpenah sedar pon mase bile ujan turun..kikikiii  >_<  terpaksa laa ibu hangkut dok lua sebab Qeesha takut dok dalam bilik, sampaikan tokma pon terbangun jugak temankan Qeesha dok lua layan kartun memalam...adehhlahaiiii kelaka sungguh...pastu bunyik cicak pon dia bulih tekejuit terus peluk ibu, lagi klaka bile tgok muke Qeesha aneh2 bile nampak cicak melintas dekat dinding...huhuuu ;P

tapi tiga minggu dekat kampong memang ibu mengampongkan Qeesha cukup2....pagi2 bangun jek terus lepas Qeesha main dekat laman umah tokma....seronok Qeesha dapat tengok sume binatang..lembu kambing ayam itik segalabagai, seronok dapat main pasir sambil korek2 tanah kutip2 batu..sume Qeesha buat....sebab ibu tak larat nk larang dah...dah rupe tarzan ibu jadiknye 3minggu dok kampong layan Qeesha...hehehe....terpekik2 larang Qeesha main panas...tapi Qeesha xheran sikit pon..sambil sengeh comel sambil laju kaki melangkah pegi bejalan tekedek2 kemane saje Qeesha suke.

Bile balik rumah kite Qeesha kembali ke dunia asal...pagi2 bangun layan tv men besikal...layan upin...tapi yg paling ketara suke sgt jerit2 sambil tarik rambut pastu asik nk bekepit jek ngan ibu or papa...kesian pulak dekat Qeesha, bosan ek sayang....hmmm...nanti kite balik kampong lagi yea....papa ckp Qeesha cepat besar  kalo stay dekat kampong...3minggu xjumpe papa banyak sgt akal...banyak bende baru yg Qeesha belaja....mulut pon makin bising....sekarang sgt sebok nk ikut cakap org...suke sgt ajuk ayat iklan biskut tiger   yg budak pompuan jerit "beg saya" tp Qeesha punye slang yg jelas ibu dengar "ayeeeee" tu jek..kikiii cute lorh kamu ;)


Dekat rumah kite cume upin ni ler jadik kawan Qeesha....makan nugget pon suap upin dulu baru masuk mulut dia...minum air pon sama...sua dulu botol dekat mulut upin baru masuk mulut dia...hihiii...upin lah pengubat rindu Qeesha pada kak putri..kawan bemain mase dekat kampong aritu...gamba kenangan dekat kampong xde la pulak...ni gara2 spupu Qeesha main kamera sampai terdelete gamba2 Qeesha mase bemain pasir, main kucing....xde dah sume...huhuuu ;(


sejak2 balik kampong ni, naluri nk jadi kakak semakin jelas....asik main upin then says baby...baby...hikhik...bile ibu tanye mane baby terus tunjuk perut then tepuk2 perut dia, sambil buat gerak2 perut dia...sgt comel ;)


sedang prektis main dengan adik kecik ;P


baca buku cerite untuk adik kecik...holoooooloooo ;)


pandai macammacam dah makcik kecik neh ;)


#postperamdekatseminggubarubulihpublishhadoilahaiiiiiiiiii ;P

No comments: