May 10, 2012

Doakan yg baik2 saja ;)

Sesak nafas rasenye...dari semalam lagi lepas tengok video bayi kecil didera ibu kandung tuh ia buat ai rase sesuatu....setiap kali terbayang terus rase sesak dada tak bulih nk benapas....huhhhh!!!
memule pakhenchik dah larang xkasik ai tengok...tapi tuh lah, dasar degil kan....gatal jugak nk tengok, sudahnye dok jerit sorang2 sambil tolak2 skrin lappy sebab geram sangat dekat pompuan yg pukul bayi kecil mcmtu..sangat kejam...memang mase tuh rase geram sesangat dekat ibu muda tu, lagi geram dekat pompuan yg tukang rakam video tuh...sebab mase tuh ai terpikir kenape pompuan yg rakam video tu xbertindak selamatkan bayi tu dr terus dipukul....memang kesian sangat ;(

Tapi setelah dah sahih dan dapat tahu cerita sebenar, ia buat ai rase kesal jugak....sebab ramai sangat yg mencemuh ibu muda tersebut #termasuk ai....terlalu banyak komen2 yg memaki hamun beliau dan tukang rakam video tu...tanpa tahu apa cerita sebenar disebalik tindakan yg dia lakukan...perempuan yg rakam video  tuh sebenarnya merakam video tersebut untuk dijadikan bahan bukti bagi membuat laporan kes dera tersebut kepada pihak berkuasa....ibu muda tu pulak, ada masalah peribadi sehingga mendorong beliau bertindak diluar kewarasan....dan kini ibu muda tersebut telah pon menjalani hukuman atas perbuatan yg dilakukan....bayi yg didera tu kini selamat dibawah jagaan pihak JKM....kita doakan yg baik2 saja buat mereka....semoga ibu muda tersebut sedar dan insaf atas apa yg telah dia lakukan, dan semoga kanak2 tersebut dapat menjalani kehidupan yg lebih baik nanti....Insyaallah ;)

Tapi, hati ni tetap juga terguris membayangkan saat sikecil meratap, menangis minta dipeluk dibelai namun disakiti sedemikian rupa....apa lah dosa mereka sekecil itu yg masih tidak tahu apa2 sehingga disakiti sebegitu....Semoga Allah melindungi setiap anak2 kecil dari segala kesakitan....Amin.

No comments: