Apr 1, 2012

Alhamdulillah ;)


Syukur alhamdulillah....melihat perkembangan Qeesha setiap hari buat ai rase sangat2 gembira dan rasa sangat bertuah dapat menjaga dan membesarkan dia dengan kudrat sendiri....sekarang usia dia dah nk masuk setahun empat bulan...lagi beberapa hari jek lg....semoga anak ibu membesar dengan sihat dan cerdas sentiasa...amin ;)


Sejak minggu lepas ai dah stat aja Qeesha mengaji...sebelom ni, penah jugak ai perdengarkan dia dengan bacaan yasin or alquran setiap kali lepas solat...sambil2 mengaji, sambil pangku anak...dengan harapan setiap patah bacaan ayat2 suci tersebut menusuk jauh ke minda dan hati s kecil....bila ai mengaji dia diam saje...sambil dengar sambil tangan sibuk nk belek helaian muka surat Alquran tuh...hihiii ;)


Bila dah stat aja dia mengaji ni, ai perasan yg dia mcam lebih allert dengan muqaddam....setiap kali lepas solat, jika Qeesha tak tido ai akan amek dia letak atas riba pastu bukak muqaddam sambil baca surah2 pendek bg dia dengar...sebenarnya ai just nk ajar dia bg kenal alif ba ta saja...tap bila baca surah2 tuh, dia macam eksited sgt...siap buat2 gaya macam mengaji, sangat kiut lah kamu ;)


setiap kali dia dengar ai baca bismillahirahmanirohim jek, terus laju2 dia masuk bilik pegi amek muqaddam....hehhe....terus rase, wahhh...cepat sungguh anak2 kecil ni peka dengan apa yg kita ajar dekat depa...lagi2 bila kita ajar depa baca ayat2 suci alquran...sebab sudah fitrah bg mereka anak2 kecil, cer perhati setap kali azan berkumandang....anak2 kita akan terus diam sambil perhati skrin tv sampai lah azan tamat....ai perhatikan Qeesha sejak dulu lg mcmtuh.....mungkin sebab hati mereka masih suci...bersih....bagus sebenaqrnya bila kita perdengarkan bacaan ayat2 alquran kepada mereka sejak dr dalam perut lagi....ai dulu selalu mengaji mase mengandungkan qeesha....azam nk habiskan mengaji sebelom besalin, tp xtercapai jugak...eee ;)


ni pagi tadi, mase ai sebok2 dok bekemas..dia plak sebok nk mengaji....ibu layan jek laa sebab ibu pon tumpang eksited nk ajar Qeesha mengaji...hehehe ;P


tapi nampaknye Qeesha mcm nk mengaji sambil letak muqaddam atas meja plak...emmm, nanti kte suruh papa belikan meja study untuk Qeesha yea...ehemmmm!!! ;P
Rase seronok sgt bila nampak perkembangan anak depan mata.....selain dah pandai buat humming mcm mengaji tuh...Qeesha juga dah pandai mengira...atuuu...uwooo...geee...sambil tunjuk2 dengan jari....selain tu jugak..sekarang pon dah pandai...bila ibu tak layan dia jek...sambil menanges sambil says "aceeetttt " [sakit]...sambil tunjuk2 tempat yg kunon2 sakit tuh..tak kira laaa dekat mata ke...tangan ke..kaki ke....mane2 sajeee janji ibu cepat2 amek dokong, itu motip sebenarnyeee...hehehe ;)

jom layan video Qeesha mengaji.....sgt kiut ;P

No comments: