Mar 19, 2012

Susulan tinggal ibu lumpuh di hotel~Update



Eh, hari tu ai ada up story pasal ibu tua yg ditinggalkan oleh anak kandung dia sendiri dekat hotel kan....memula dapat news pasal tuh dalam hati memang rase sedih bila memikirkan sikap anak yg sanggup buat ibu kandung sebegitu rupa...akan tetapi terdetik juga di hati..."apa lah agaknye masalah anak dia tu" tapi berita sensasi tuh lebih membuatkan ai berspekulasi ke arah yg lebih kepada negatif dr positif....yea laa, sebab susulan cerita dari ahli keluarga mereka pon seolah2 macam menyalahkan saudara amir lantaran meninggalkan ibunya dihotel tersebut.

Tapi, apabila mengikuti susulan episod seterusnya pasal kisah amir dan ibu dia ni, terus rase macam...ohh bersalahnye aku sebab menlai amir tanpa mengetahui kisah sebenar disebalik tindakan yg beliau lakukan.kesian pulak, akibat dari isu ini, amir telah dibuang kerja oleh majikannya....lagi lah menambahkan beban yg dipikul oleh anak muda ini...dah la nk kene jaga ibu yg uzur...bukan lah satu tanggungjawab yg mudah bagi anak bujang seperti amir...tapi aku bangga dengan keperihatinan masyarakat sekeliling....membela nasib orang yg dalam kesusahan mcm mereka ni....ada juga insan yg berhati mulia sanggup menawarkan pekerjaan kepada amir dan membantu dua beranak ni memiliki tempat tinggal yg selesa...harap2 lepas ni kehidupan amir dan ibu nya akan lebih baik,,,syabas lah rakyat Malaysia...semoga ada ramai lagi manusia2 yg berhati mulia seperti mereka ni...kesian si amir ni....bila dah tahu keadaan yg sebenar terus rase terpanggil nk clear kan balik maruah budak ni.....kesian dia, baik budaknye.....syurga ganjaran untuk kamu yg menjaga ibu dengan baik diwaktu sakitnya.

#merasakan perlu update happy ending disebalik kisah ni....selain tuh rase macam perlu bersihkan balik nama amir ni untuk post yg ai up duatige ari lepas pasal ni....maafkan saya saudara amir kerana tersalah anggap terhadap kamu....semoga menjadi anak yg baik serta menjadi tauladan untuk anak2 lain diluar sana untuk mencontohi kamu menjaga ibu masing2 dengan baik ;)


No comments: