Jan 8, 2012

Transformasi menuju 3rd series ;P

Wahhh....tajuk seakan2 merelakan dalam erti kata lain mak redhoo gituuu....hehehe...yesss...ai bakal melalui fasa yg dinanti2...eeee....sedar diri...usia makin meningkat...dan sape kate ai tak sedar diri dah jadik makcik2???sape kate ai belom matang nk menilai baik buruk sesuatu perkara dalam hidup???jangan berlagak pandai nk cakap orang tu tak matang orang ni tak sedar diri....eh!hello....matang sgt ke diri sendiri tuh sajak jek muke nk tunding2 jari dekat orang itu orang ini....jangan suke2 nk kate org tu bodoh orang ni stupid....hey...ingat laaa...jika satu jari menunding dekat orang...jgn lupa pada empat jari lagi yg menunding ke arah diri sendiri...jangan berkata orang sundal jika diri sendiri terlebih sundalnye....jangan cuba mengaibkan orang yg sedia aib jika tidak mahu aib sendiri terbukak....jangan kata orang berlagak bagus bila mereka cuba berubah dari jahat kearah kebaikan....bukan kamu yg berkuasa meletak dosa pahala buat mereka....itu bukan aku yg suka2 nk berkata....tapi itu adalah janji Tuhan....#peringatan untuk diri sendiri...kalo ade yg sudi nk merase sile laaa...ai tak bermaksud nk dedicate pade sesiapa....hakhak ;P

Eh...melalut plak jadiknyee....fokusss...fokusss....orang matang kene fokus pada mase depan...muahahaha!!!!
Ouhhh...ini cerita sebenar....bersempena diri melangkah ke fasa baru kannn....ai bermuhasabah diri sambil bermunajat mahu mentransformkan diri kearah yg lebih baik....bila kesedaran datang disaat diri masih punya peluang serta diberikan ruang serta masa untuk menjadi lebih baik dari semalam ai rasa sangat bersyukur....ai tak kata ai baik sangat pon selama ni....dan ai bukan saje2 nk berlagak baik....dan ai tak pernah nk berdengki pada sesiapa pon dalam dunia ni.....berbusuk hati jauh sekali....apelagi nk berkata orang lain busuk hati...sebab ai ciom dulu bau dari hati ai ni sebelom nk berkata dekat orang....tak mengapa lah jika ada yg beranggapan sebegitu....yg pasti Tuhan tahu apa yg ada dalam hati ai...dan ai lebih kepada berfikiran positif kepada orang2 yg sebegitu...kesian sgt....kenapa perlu menipu dalam hidup ni...tak kira lah...menipu kawan2...menipu isteri atau suami sendiri....dan yg pasti itu adalah menipu diri sendiri....bercakap benarlah wahai manusia....kerana yg benar itu penawar biarpun pahit untuk ditelan....#senyum penuh ikhlas ;)


Bagi ai...dalam hidup ai...ai sungguh rasa bertuah dikurniakan rahmat yg tak terhingga sepanjang hidup ni....ai rase ai tak perlu nk mengeluh jika dalam hidup ai banyak kekurangan....#mengeluh sebab berat badan tuh it's normal hokeh...hehehe...ok back to da point....ai punya keluarga yg memahami...ai punya suami yg menyanyangi....dan yang paling penting, ai tak pernah menipu orang2 disekeliling ai tentang diri ai...siapa ai sebelom ni dan sekarang ni....mereka tahu siapa kawan ai...mereka juga tahu siapa musuh ai...eh!!mungkin bukan musuh kot....ada lah insan2 yg tak mampu ai maafkan atas setiap apa yg telah dilakukan pada ai....sangat sukar untuk memaafkan...mungkin kerana bagi ai kesalahan yg dilakukan terlalu berat....sehingga mencabar maruah serta tahap kesabaran ai...sedangkan ai tak pernah berbuat apa2 pada mereka.....tapi ai pasti....Tuhan maha adil untuk menilai semua ni....yg pasti ai tak pernah berdendam dengan mereka2 semua....tak pernah juga kata maaf ai terima selain dr kata2 cacian serta hinaan...mungkin bg mereka apa yg dilakukan itu bukan satu dosa....wallahuallam ;)

Ai bersyukur dikurniakan zuriat yg sihat, sempurna, comel serta diberikan nikmat untuk menjaga serta mendidik zuriat sendiri dengan sempurna....ai bangga dapat menjalankan tanggungjawab sebagai isteri kepada suami dengan baik walopon adakalanya tidak cukup sempurna...dan ai juga bahagia dapat menunaikan amanah menjaga zuriat kami dengan sepenuh jiwa....semoga didikan yg diberikan mampu menjadikan dia insan yg mulia satu hari nanti....semoga ai mampu menangani segala ujian yg bakal melanda tidak kira hari ini mahupun akan datang....selagi bergelar manusia...hidup memang tak dapat lari dari cabaran serta dugaan....tidak kira lah dalam apa jua situasi pon....semoga ai sentiasa tabah melalui liku2 hidup yg makin mencabar ini....kedut2 pon dah mula menonjolkan diri...maklumlah...usia dah semakin meningkat....dan salah satu transformasi ai untuk kali ini juga adelah....


tukar produk kecantikan....selamat tinggal sendayu tinggi....ai pakai yu dekat bertahun dah...dah beratus2 duit ai melebur tanpe ada hasil pon....dan tak nampak ape2 pon perubahan...ai tak kate laaa produk yu tak bagus kannn...nopp..nopp...tidak sama sekali okey....mungkin kulit muka ai tak sesuai dengan produk tuh...so ai telah bertukar kepada safi rania gold ni....eh!mungkin balik ke asalnye kot...sebab zaman mude remaja dulu pon, ai memang dah penah jd pengguna setia produk safi ni....tapi entah mengapa tercurang pulak pegi menagih simpati pada produk2 yg ntahape2 yg menjanjikan kecantikan palsu pada ai....hihiii...manusia mcm tu laa kannn...dah ada intan depan mata pon boleh lagi terkesima dengan sinaran kaca yg tak menjanjikan apa2 tuh....ahaksss!!!Eh!dah pakai produk baru ni, rase ade perubahan plak pd kulit ni....rase lebih selesa serta meyakinkan...cik abang pon perasann...aghagaaa ;P.....mane tahu kot2 bile bangun tido...tetibe muke ai bertukar jadik cantik mcm rozita cik wan kannn....hahhhh....sudahhhhh....hahahaaa ;P

2 comments:

purple_lav said...

u stupid..u stupid....berkata pada lelemak manja kat badan...

kan bagus klu ckp gini kan....hahahahahahah

myle@my said...

haahh...
berkate stupid kepada lemak xpe...tak berdosa pong....ekekeke ;P

lgpong lemak xpandai nk balas balik and says u too...kehkehkeh!!!