Nov 11, 2011

Seram sejuk

Seram sejuk rase badan ai neh....sejak balik dr kampong raya lastweek ai tak berapa sihat.....batuk2 plus selsema sikit....ekceli mase nk gerak balik kampong lagi sebelom sambut raya tu ai dah rase sakit tekak and tak selesa mase nk menelan....tapi ai gagahkan jua sebab semangat nk balik kampong lebih bermaharaja lela ketika itu..hehhee ;P
sakit tekak rase makin perit bile dekat2 dah nk sampai ke kampong, sebabnye inchik hasbie decide nk gerak terus balik umah dia dulu...katenye esok lepas semayang raye baru balik umah ai....perit dekat tekak makin kuat terase sampai kehati....hohhhh!!!!!nasib baik beliau sempat cover situasi and bawak ai pegi bukit bunga dulu membelibelah....hehehe...sempat lagi melencong kesana...padahal jalan balik rumah dia jaoh meyimpang tajok dengan bukit bunga...hadoilaaahaiii ;P
sempat jugak merembat seketol dua barang2 plus jajan ngan buah segala....dekat nak gerak balik beliau ajak ai pegi pekena rojak dekat satu kedai pebret neh....dah balik kelantan pon tapi selera tetap utara...cane terrr???? plan nk pekena passembor sekali teroder nasi goreng pulak....ai totap mengoder rojak kesukaan pujaaan hati....sodapppp....ilang sekejap sakit tekak.... ;P

Eh..itu cerita lame....mari dengar cerita hari ni....eeee
disebabkan ai demam....tapi still bulih uruskan rumahtangga and anak juge.....kira takde la teruk sangat kannn....sekali, malam tadi....tengah sedap2 dok melayan mimpi...ai terbangun sebab dengar anak dekat sbelah mcm ade sesuatu.....sekali bukak lampu ai nampak....ade cecair keluar dr mulut anak ai.....dia termuntah tapi dalam ketiduran.....sampai tercungap2 dah budak kechik tuh....sgt kesian.....terus bangunkan dia ang kejutkan inchik hasbie.....bila dah bangunkan tu, terus terkeluar muntah and terkene dekat baju tido ai......rase panik jugak.....tapi tetap dikawal demi anak ....lepas tukar segala lampin ngan baju dia....#sampai terketar2 kena air...tp stil bulih gelak2 lagi budak kechik  tuh.....sambung tido balik....tapi ai tak boleh tido....asik dok pandang jek muka dia...sgt kesian...bila chek perut...sahhh...kembong....terus sapu2 minyak....dekat perut...belakang....betis and tapak kaki.....dengan harapan dia sendawa or kentut banyak2.....tapi gagal jugak...dia terjaga kali kedua mahu termuntah...tapi tak jadi.....hati dah risao...kot2 dia ade termakan someting yg dikutip dari lantai.....puas dok memikir, ape yg ai makan petang tadi sampai perut dia kembong......rasenye takde bende mngarut....and perut ai okey jek....takde kejadian membuang nagin secara berterusan.... ;P


 Lepas kali kedua nk termuntah...sekali rase dekat dahi dah rase panas semacam.....maksudnye anak ai dah demam.....huhhhh...ni mesti berjangkit dr ai kannnn....kesian anak ibu.....harap2 badan tak panas berpanjangan.....laju jek tempek coolfever tuh....kasik nyah segala kepanasan badan awak tuh.....ibu takmo awak demam....nanti berat badan susut....dah ler awak ni kurang makan....ke sebab ibu masak tak sedap????eeeeeeee ;P


Cepat sembuh anak ibu ;*

No comments: