Oct 22, 2011

Insyaallah...mintak share yea ;)



Sama2 doakan yang terbaik buat baby kecil ni jugak.....sayu hati bila lihat bayi2 sekecil ini derita menanggung kesakitan....sudahlah mengalami kecacatan otak akibat kekurangan oksigen ketika dilahirkan....kaki pulak patah akibat tusukan jarum yg dicucuk ketulang kerana kesukaran mencari urat semasa proses rawatan....semoga Allah memberikan kekuatan kepada keluarga mereka untuk menghadapi dugaan maha hebat ini....


Bila kenangkan situasi macamni ia buat kita takut...buat aku rasa sgt takut....saat mengandung selama sembilan bulan, kesihatan diri dijaga bagi memastikan janin yg dikandung dalam keadaan sihat dan selamat....namun siapa tahu, dugaan datang jua saat2 kegembiraan hampir tiba....saat melahirkan si kecil.....teringat masa aku mengandungkan Qaleesya dulu....banyak jg dugaan yg datang betimpa2...


Disaat kandungan mencecah usia tujuh bulan, aku diserang sejenis virus yg dikenali sbg "bell palsy"....lumpuh sebelah muka belah kiri....perasaan sedih sukar nk digambarkan tika itu....nasib baik inchik hasbie dan keluarga ada untuk memberikan daku semangat....sokongan dan kata2 semangat dr kawan2 buat aku jadi kuat....sehingga lah keadaan kembali normal sebulan selepas tu...masuk bulan kelapan pulak....kandungan pulak didapati songsang...sekali lagi aku dan suami diuji....berbagai rasa terbuku dihati....hanya  doa yg tak peernah putus dipohon padaNYA....agar sikecil selamat....hanya itu yg bermain difikiran....apa saja sanggup aku korbankan demi bayi dalam kandungan....biar berkorban nyawa sekalipun...aku rela  T __T


Dan akhirnya....selamat juga aku melhirkan permata hati untuk melihat dunia....Nur Qaleesya Humayra.....sepuluh bulan usiamu kini....semoga menjadi anak yg solehah untuk ibu dan papa...aminnnn... ibu dan papa sayang Qalesya sangat2.... ;)

No comments: