Jul 31, 2011

Tengok Anak Bulan hari ni

Hari ni adelah hari untuk melihat anak bulan bagi menentukan esoknye dah boleh puasa ke belom...hiii
kirenye ari ni tarikh bulan beranak laa yeaaa....haisshhh...mengarut laa kannn....kan dah berakhir bulan Sya'ban...kini giliran Ramadhan pula ambik alih....bulan berganti baru...kalo laaa anak bulan kelihatan harini....maka esok bermula laa bulan ibadat untuk kita semua yea ;)


 Bermakna malam ni jugak pakcik penyimpan mohor raja2 tu akan mengumumkan tarikh untuk umat islam mula berpuasa....waahhh....tak sabar nk mula puasa....tahun ni tak jumpe teraweh laaa aku....berteraweh la dekat rumah jawabnye dengan budak kechik tu....kan bess kalo bulih pegi surau bawak anak...hihiii macam laaa bulih nk beribadat sgt kalo anak dok betempek...hukhukk ;(
takpe laaa...dekat rumah pon boleh jek kalo nk buat kan...cume kalo si kechik tu tido awal, boleh laaa aku berteraweh dari rumah....mintak2 laaa dapat jugak merasa solat teraweh tahun ni....aminnnn ;)


"SELAMAT BERPUASA"  la yea buat semua umat islam di seluruh dunia.....sama2 kita jadikan Ramadhan kali ni lebih bermakna dan diberkati dengan memperbanyakkan amalan serta kebaikkan....jangan lagi nk gosip2 tauuu....setan2 akan dirantai pada bulan baik ni....so jangan mempersetankan diri anda dengan melakukan kejahatan dibulan mulia ini....hehehe ;)
"PUASA JANGAN TAK PUASA TAUUU"

No comments: