Jun 14, 2011

Qaleesya jatuh ;(

Semalam terase diri bagai sorang ibu yg sgt2 teruk ;(
kenape laaa cuai sgt...ralat sgt sampai xsedar Qaleesya jatuh dr tilam....
alkisahnye aku tinggalkan dia kat bilik sebab nk layan hubby nengok telibisen...lagipon dia da tido nyenyak sgt...biasenye kalo malam2 dia memang akan tido nyenyak n xgerak2 sgt laaa....so bile da pastikan Qaleesya tido aku kepung seluruh side tempat tido dia dengan bantal banyak2...sebab bajet takot dia tergolek2...memang dah be ware sesgt laaa...tp semalam dia bulih plak lepas dr bantal tu n terjatuh dr tilam weols yg berketinggian lebih kurang 15cm jugak laaa....mase aku dok syok layan tv ngan inchik hasben dalam kol 1.15am gitu....tetibe terdengar bunyik "pop" mcm ade sumting tejatuh...aku ape lagi...terus laju2 bangun n masuk bilik....lampu samar jek...bile masuk tengok2 Qaleesya xde dah atas tilam...terus rase nk pitam bile tengok jantung hati aku dalam keadaan meniarap/tersembam ade dok balik pintu....terus air mata ni kua xtetahan...bile angkat dia jek laju2 gosok dekat area kepala/dahi...tp dia menanges sekejap jek...aku ngan hubby da kalut takut ade efect lain...bile bukak lampu dia terus stop nanges...
                       

alahai anak ibu,kenape la awk bangun xjerit2 dulu???kalo nk keluar pegi dekat ibu ngan papa pon, panggil la ibu...bia ibu angkat n dukong awak bawak kelua...ni da pandai2 nk kelua secara sendiri2....awak kan baby lagi....sekarang da jatuh tilam....tilam tu paras pinggang awak jek..tinggi tau....nasib baik awak xde pape...ibu betol2 takut tau...ibu tanak ape2 yg xbaik jadi dekat awak...tanak awak cedera teruk...kalo boleh tanak bg awak rase sakit walo sikit pon....ni kali petama awk jatuh n rase sakit....lain kali kalo awak bangun then tengok ibu or papa xde kat bilik, awak jerit2 la dulu panggil....jgn pandai2 nk tegolek2 sendiri keluar bilik...bile awak jatuh ibu sedih...lebih sedih lagi bile papa awak membebel....hukhuk....mencikkkkk kat diri sendiri lahhh ;(
nasib baik xpasang katil...kalo laa awak jatuh semalam dr ketinggian katil plus tilam tu...habes la ibu....taktau mcmane keadaan awk...huhhh..taknak bayang laaa....takutttttttt ;( semalam pon ibu kene bebel ngan papa...sebab masing2 kalut plus risao dok memikirkan awak....tp mase papa membebel ibu rase gegendang telinga ibu bagai nk pecah ....hati ibu rase mcm nk robek2 jek....tetibe rase papa sayang awak sorang jek...xsayang ibu dah...hukhuk ;(  terus rase nk pegi tido bilik sebelah....hihiii....
eh, mase papa ngah bebel dekat ibu semalam kan, ibu perasan awak pandang papa dengan mate yg sgt bulat...pastu jerit2 dekat papa....ibu tgok papa mcm nk tegelak tgok awak...ibu pon same...pastu papa diam...awak peluk ibu...pastu papa bebel lagi...kendian awak pandang papa balik pastu jerit lagi kuat...sambil bebel2...hihiii...awak marah papa eh sebab bebel dekat ibu???tibe2 jek ibu rase kuat....pastu stop nanges...terus hug awak kuat2..... ;) ibu janji xkan cuai lagi pasni....maafkan ibu yea sayang ^___*


 

dekat hujung bucu katil di sebalik pintu tu laaa ibu angkat awak sedang meniarap....macamne la cara awak jatuh erk???jatuh kepala dulu ke???kaki dulu ke???atau terus tergolek jatuh secara mengiring???puas laa ibu ngan papa dok pk...sampai bangun tido pg td pon dok cube bayangkan lagi aksi awak jatuh tilam...papa awk cube wat aksi lakon semula sb nk tahu mcmane awak jatuh....sebab bile tengok kondisi dahi awak tu...ade sedikit kesan merah...ibu rase tu kesan awak tersembam mase awak terkejut bila ibu masuk secara mengejut dalam bilik...ibu rase awk mybe dah jatuh dulu kebawah then meniarap disebalik pintu tu seketika sebelom kaki awak terlanggar botol minyak urut dekat tepi dinding balik pintu...so bunyi "pop" yg ibu dgr tu cuma lah bunyik botol minyak urut tu terbalik....yess memang betol sb ibu da try tebalikkan botol minyak tuh...bunyiknye seakan sama "pop"....syukur itu bukan bunyi kepala awak terhantuk dekat simen lantai....Thanks God!!!ibu yg letak botol minyak tu balik pintu 2malam lepas...sebab kaki ngan tangan ibu lenguh2 sebab tengok bola final kalah...ibu xlena tido sampai pagi sebab dok memikirkan Daudsu heading bola masuk gol sendiri...bute2 bg kemenangan buat team ganu...mencikkk lagikkkk!!!!Eh,tetibe kua citer bola plakkk....tp mmg betol Daudsu betul2 buat ibu naik hangen....tetibe xbleh tido pastu rase nk jerit kuat2...igtkan ibu jek xleh tido...papa pon same gak..hihiii ;)

*kesimpulan 1:
lepas ni takmo tido atas tilam lah...kite bentang toto jek atas lantai...awak nk tergolek abes satu rumah pon ibu xrisao lagi...;P
*kesimpulan 2:
Papa kate ibu kene maafkan Daudsu...sebab dia xsengaja... ;P

4 comments:

mrs.spicy said...

wah..naseb baek 15 cm jer tinggi. kiteorang jage sangat kalo maryam atas katil sebab katil kiteorang tinggi. tapi dah pernah jatu sofa dah pon=(

anajai said...

ha biaser ar tu mie ank sulung papa mesti syg ankdr ibu eee

myle@my said...

mag:homm tu lah...
td try ukur balik ketinggian tilam tu...bukan 15cm...tp 20cm...uwaaaaaaaaa :O
better tido bawah jek pasneh...
;P

myle@my said...

ana:
hohhh...gitu ko..
keno buat sore lg laa pasneh...
agahagaa ;)