Jun 28, 2011

Jomm dengar cerita hari minggu saya bersama famely ;)


Haiiiiiiiiii semua ;)
Nama saya Qaleesya...umo saye 6 bulan...kamu semua kenal saya tak?
dulu ibu selalu buat entry pasal saya....mase tu saya kat dalam perut lagi...tapi sekarang nampaknya macam ibu da kurang publish entry pasal saya....sebab ibu kata dia malas sangat sebab tenet dekat rumah kadang2 slow...bila mood ibu tengah ceria mahu berbelog...tenet selalu buat hal then mood ibu jadi down gitu...hihiii
tapi kali ni tenet laju sikit..ibu kate dia tak tahu nk buat entry ape....sebab mood mcm takde sangat....tapi nk jugak publish entry...so saye goda ibu supaya publish jek entry pasal saya....sebab saya perlukan publisiti untuk glemerkan diri saya yang kunon2 cute ni...ahaksss!!!


 Kamu semua nk tahu tak...saya sgt bosan dekat rumah bila ibu bizi buat keje rumah....lagi bosan kalau ibu asyik hadap belog saje then tak layan saya walaupon saye jerit kuat2 sampai satu blok boleh dengar sore saya...kalau ibu bizi nk masak atau kemas rumah ibu akan kepung saya dengan bantal sekeliling....sampai saya dah tak boleh nk gerak2 and bgolek2 pegi atas lantai....so tak boleh laa saya nk rase lantai yg sgt yummy tu...ibu selalu ckp..."dirty dirty" bila saya jilat lantai tu....tapi saya suke.....kalo boleh semua benda saya nk rasa....peti ais pon...hihiii...sebab saya selalu nampak ibu pegi situ pastu mulut mesti gerak2 kunyah makanan...saya cume mampu tengok sambil isap jari saje... ;(


 Tapi...saye ade kawan yg sgt bessst....kamu semua nk kenal kawan saya tak??? cer tengok montot dia...kamu semua rase kawan saya ni sape???? saya suka dia..sebab sgt bess bile geget telinga and hidung dia...kaki dia pon yummy jugak...oke nanti saye tunjuk face dia pulak ;)


 Haaa...agak2 sape lagi kiut??? saya atau kawan saya ni....name dia cik ulat ;P kalau kamu rase saya lagi kiut, sile klik button like dekat pesbuk ibu saya...hihiii ;) kamu semua vote laa saya yea....sebab saya lagi kiut dari cik ulat ni ;P



Eh..ehh...tunggu!!!jangan vote sekarang...sebab ibu belum upload lagi dekat pesbuk dia gamba ni...hehehe ;P ibu kate tadi dia try nk upload dekat pesbuk server slow sgt...tapi bile upload dekat belog, laju pulak... ;)


Dengar dulu saya membebel dekat sini.....
sebab cerita saya belom habis lagi.....

 saye kiut tak???


oke kite zoom dekat sikit....mesti saya lagi kiut kan???? cik ulat ni kadang dia sombong tau...tapi saya tak....saya sgt freindly dengan semua orang...sampaikan abang bangla pon saya tegur....tapi ibu ngan papa pesan jangan tegur semua orang masa dekat dalam lif...nanti depa cubit2 pipi saya....papa kate nanti bakteria boleh merebak...sebab kita tak tahu tangan depa bersih ke tidak....sebab saya kan baby lagi...nanti cepat kene penyakit ;P


 Opsss...terlebih pulak kannn....saya bukan tak suka orang cubit pipi saya....tapi diorang kene pastikan tangan mereka bersih....sebab dekat rumah pon ibu ngan papa selalu bersihkan tangan dulu sebelom pegang saya....semua maenan saya ibu strilkan...lepas main jek mesti ibu masukkan dalam besen pastu rendam air panas....sebab nk bagi kuman semua mati ;)


Bagusnya ibu ngan papa saya kan...hihiii... pagi tadi mase papa nk pegi work, papa ada pesan dekat saya...duduk rumah elok2 and jangan nakal2...saya dengar papa cakap, nanti petang papa balik work..dia nk bawa ibu dan saya pegi shopping....sebab baju raye ibu belom beli lagi...awalnya ibu shopping baju raya kan....ibu kate dia tanak bersesak2 nanti kalau shopping mase dekat2 nk raya.... ;P


Ibu cerita dekat saya...hari raya sangat best....saya belom penah lagi rase macmane seronok sambut hari raya....ibu cerita, mase raye tahun lepas saya still kat dalam perut ibu....tapi kali ni saya dah boleh merasa mcmane sseronoknye beraya....lagi dua bulan jek kite nk sambut hari raya kannn??? tak sabar plak rasenye....sebab nt boleh pakai baju raya yg ibu baru beli untuk saya tu ;)


 oke laaa...stop dulu la cerita pasal raya...
nanti saya makin tak sabar nk sambut hari raya....
hehehe


Saya dan cik ulat lagi....ni mase ibu dan papa bawa kami pegi padang....saya tengok ibu ngan papa hepi terhover2 sambil lompat2....tapi saya ngan cik ulat dok baring jek dalam stroller....bosannnnn okee!!!!


sebab tu saya buat2 drama air mata....sambil jerit2 sampai ibu ngan papa xselesa nk gelak2 and lompat2 lagi...terus pegi layan saya dalam stroller....saya sebenarnya jeles....tak aci la kan...saya pon nk lompat2 jugak ;P


papa try pujuk saya sebab tanak saya nanges....kesian cik ulat jadik mangsa..kene begayut dekat atas palang tu....bila saya diam, ibu ngan papa lompat2 lagi...ibu kate tu namenye permainan badminton....ibu ngan papa sedang dalam percubaan mengkuruskan badan....sebab tu kene main lompat2...sile jgn zoom dekat perut muncit papa saya...anda semua adalah dilarang...hehhee ;) ibu ngan papa masing2 ada reket...tapi saya takde pon....sebab tu saya sedih lalu jeles....eeee ;P



Ni plak mase nk klua pegi Sedim...saya tido jek sepanjang perjalanan...sebab lame sgt nk sampai sana....saya tido sambil mimpi boleh swim2 bila sampai sana nanti...


 Dah sampai sana...saya sangat teruja nampak sungai....rase nk pegi swim terus...eeeee eh!ade sorang aunty tu kate, saya pakai comey2 tapi pegi masuk hutan....huhhhh...terus saya sentap!!!! bia la kannnn....dah memang saya comey...pakai ape2 pon then pegi mane2 pon saya tetap nmpk comey...so masuk hutan pon tak kesah laaa kannn.... ;P


haaa...ini laaa port kami...kawan papa siap reserve lagi tempat ni tuk kami satu famely.....sebab selalunya weekend memang ramai orang....so kene laaa cepat2 kan... ;)


 Saya yg besemangat nk mandi sungai....huyehhhh!!!!

 Saya ngan ibu....
pegi main air sungai dekat belakang kami tuh....bessssshhhh ;)
tapi xsempat nk swim pon.....
huishhhhhhhh...rase sgt frust oke ;(

 sebabnye...tibe2 jek ujan turun...sgt lebat....
xboleh nk mandi laa..ape lagi nk swimmm
 ^___~

 ibu terus laju2 bawak saya masuk car...then kami pon balik jek ;)
pegi mane2 dah sebab frust sgt...
hehehe ;P


No comments: